Safmarz|فروشگاه کنسول بازی

انتخاب بهترین کنسول بازی

نسل نهم کنسول های بازی در اینجا است. PS5 و Xbox Series X دو دستگاه قدرتمند کنسول خانگی

اما کدام کنسول بازی برای شما مناسب است؟

در این مطلب از سایت صاف مرز به مقایسه PS5 و Xbox Series X می پردازیم.

ما در بررسی های عمیق خود PlayStation 5 و Xbox Series X را جداگانه بررسی کرده ایم. اگر می خواهید از بین بردن کامل هر کنسول ، پیوندهای زیر را ببینید. اما اکنون زمان مسابقه بزرگ بین سخت افزار جدید سونی و مایکروسافت فرا رسیده است. آیا یک کنسول از دیگری قدرتمندتر است؟ کدام کنسول بهترین بازی ها را دارد؟ بهترین ارزش برای پول کدام است؟ بیایید غواصی کنیم.

درباره این مقایسه PS5 و Xbox Series X: من از زمان عرضه هر دو کنسول در اواسط ماه نوامبر در اروپا ، PS5 و Xbox Series X را آزمایش کرده ام. برای اهداف این مقاله ، من به PlayStation 5 استانداردی که همراه با درایو دیسک است اشاره می کنم. با توجه به مشخصات ، ویژگی ها و عملکرد یکسان ، همه مقایسه ها در اینجا برای نسخه دیجیتال PS5 دیجیتال نیز صدق می کند ، مگر در مواردی که ذکر شده است.

طرح

کنسول های سونی و مایکروسافت ویژگی های زیادی دارند ، مخصوصاً زیر کاپوت. با این حال ، ظاهر کلی هر دستگاه نمی تواند متفاوت باشد.

جایی که PS5 به لطف زیبایی روشن سفید و علمی تخیلی شلیک می کند ، Xbox Series X یک مکعب سیاه ساده و چاق است. Xbox Series X با دریچه محدب با لهجه سبز کمی از استعداد را به نمایش می گذارد ، اما شاسی خمیده PS5 کاملاً جذاب است. بال های PS5 نیز برداشته می شوند ، بنابراین انتظار می رود خیلی زود پنل های جانبی قابل تعویض رسمی سونی را ببینید.

تیم های طراحی سونی و مایکروسافت در دو جهت کاملاً متفاوت حرکت کرده اند.

یکی از خصوصیاتی که آنها به اشتراک می گذارند این است که برای تنظیمات سرگرمی شکل ناخوشایند است. تا زمانی که واحدی با شکاف های زیاد نداشته باشید ، طول Xbox و ارتفاع PS5 به این معنی است که در صورت قرار گرفتن در حالت افقی ، حداقل یک فشار فشرده خواهد بود. PS5 تقریباً در کابینت من جای می گیرد ، اما چاق و چلوک سری X یک محصول تازه کار نیست.

همانطور که گفته شد ، هر دو سیستم در کنار خود قرار گرفته اند کاملاً مضحک به نظر می رسند. سری X به نظر می رسد که افتاده است و یک PS5 افقی به نظر می رسد ، خوب … اشتباه است. آنها باید سربلند بایستند ، خصوصاً اگر می خواهید از حداکثر پراکندگی گرما اطمینان حاصل کنید.

در حالی که احتمالاً مشکلات مربوط به فن تا دیرتر در چرخه های زندگی کنسول ها بوجود نخواهد آمد ، در هنگام راه اندازی هر دو به عنوان زمزمه ساکت هستند. مدل غیر دیجیتالی PS5 هنگام قرار دادن دیسک سر و صدا ایجاد می کند ، اما فقط چند ثانیه طول می کشد.

تا آنجا که پورت ها پیش می روند ، این دو اساساً یکسان هستند. شما در حال دریافت برق ، اترنت ، دو درگاه خروجی USB-A 3.2 و HDMI در پشت هستید. در قسمت جلویی ، پورت USB-A دیگری ، درایو دیسک 4K Blu-ray و دکمه های روشن و خاموش را پیدا خواهید کرد. هیچ یک از این دو کنسول دارای صدای اپتیکال یا HDMI در پورت نیستند.

دو تفاوت قابل توجه با پورت USB-C اضافی مفید در قسمت جلوی PS5 (مناسب برای شارژ مجدد کنترل کننده) و شکاف انبساط ذخیره سازی در قسمت پشت سری X است. این کارت حافظه سفارشی SSD را می گیرد. این یک روش بسیار سریع و آسان برای افزودن فضای ذخیره سازی بیشتر است.

PS5 در زمان راه اندازی از حافظه SSD قابل ارتقا پشتیبانی نمی کند ، هرچند که در نهایت می توانید آن را با M2 SSD مورد تایید سونی ارتقا دهید. این نیاز به جدا کردن پانل های جانبی قابل جدا شدن و باز کردن محل ذخیره سازی دارد. راه حل مایکروسافت در عمل بسیار زیباتر است

هر دو کنسول از توسعه SSD پشتیبانی می کنند ، اما راه حل سری X از ظرافت بیشتری برخوردار است.

نکته دیگر نیز به مایکروسافت برای افزودن نشانگرهای لمسی در پشت کنسول اختصاص دارد. آنها به شما امکان می دهند بدون دیدن درگاه ها ، درگاه های صحیح را احساس کنید – یک گام بزرگ برای دستیابی به جلو. به همین ترتیب ، تنظیمات اولیه Xbox Series X با برنامه Xbox کسری ساده تر می شود. با این کار می توانید تمام جزئیات حساب خود را با استفاده از صفحه نمایش گوشی های هوشمند به جای کنترل کننده تایپ کنید ، که بسیار ناخوشایند است. یادداشت بردار ، سونی.

به شخصه ، من هر دو طرح را علی رغم ظاهر بسیار متفاوت آنها دوست دارم – خصوصاً به دلیل اینکه کاملاً منطبق با اصول اخلاقی هر کنسول است ، اما بعداً در مورد این موارد بیشتر.

دسته ها

اخلاق متضاد طراحی PS5 و Xbox Series X به کنترل کننده ها نیز تسری پیدا می کند. در حالی که کنترلر بی سیم Xbox و کنترل کننده بی سیم DualSense از لحاظ عملکردی یکسان هستند ، سونی نسل جدید را فرصتی برای تجدیدنظر در مورد چگونگی ارتقاp گیم پد در گیم پد دانست.

بیایید با اصول شروع کنیم. هر دو کنترلر دارای دو عدد انگشت شست ، چهار دکمه صورت (ادامه شکل ها در مقابل حروف برای برتری) و جک هدفون 3.5 میلی متری هستند. لنت های D کمی متفاوت هستند. DualSense دارای یک پد تقسیم شده چهار دکمه ای است و کنترل کننده Xbox یک پد ترکیبی D با الگوی ضربدری و مورب های گرد را بسته بندی می کند. من احساس X-D pad را ترجیح می دهم ، اما کلیک های بلندی که ایجاد می کند می تواند باعث حواس پرتی شود. همچنین هر دو کنترلر دارای دو ضربه گیر و دو محرک و همچنین یک درگاه USB-C در بالا هستند.

همچنین ببینید: بهترین لوازم جانبی Xbox Series X | بهترین لوازم جانبی پلی استیشن 5

در مورد دکمه های سفارشی ، DualSense نمونه قبلی خود – DualShock 4 را منعکس می کند. این یک دکمه PlayStation ، یک دکمه اشتراک گذاری (که اکنون به تظاهر “ایجاد” نامیده می شود) برای گرفتن عکس از صفحه و فیلم و یک دکمه گزینه ارائه می دهد. صفحه لمسی نیز وجود دارد که با کلیک کردن روی هر دو طرف می تواند به عنوان دو دکمه اضافی عمل کند. با این حال ، این مکان عمدتا برای بازی های حساس به لمس وجود دارد. همچنین در اطراف کناره ها روشن می شود. خیلی بد بو

در همین حال ، کنترل کننده Xbox سرانجام علاوه بر دکمه های معمول Xbox ، Menu و View در قسمت جلو ، دکمه اشتراک خود را نیز اضافه می کند. در پایین نیز یک پورت انبساط برای لوازم جانبی وجود دارد. این شامل یک کیت اختیاری Play و Charge است ، زیرا بله ، گیم پد Series X باتری های AA را می گیرد. ممکن است مخالف باشید ، اما من می خواهم یک جای بازی شارژی بخاطر تعویض باتری ها یا نیاز به خرید لوازم جانبی شارژ هر روز تهیه کنم.

تا آنجا که ارگونومی پیش می رود تفاوت های ظریفی بین این دو وجود دارد. کنترل کننده Xbox دارای یک اثر بافت سنگین در اطراف عقب و محرک ها است. DualSense این روش را کپی می کند ، اما کاملاً قابل لمس نیست. به همین ترتیب ، DualSense به دلیل ساخت تقریباً بومرنگ مانند ، احساس وسعت بیشتری می کند. از طرف دیگر ، پد Xbox با زوایای خود جمع و جورتر و حادتر است.

با این حال ، برخی از نسخه های قابل توجهی وجود دارد که پد PS5 در مقایسه با کنترل کننده Xbox به خود می بالد. این شامل انتقال DualShock 4 مانند ژیروسکوپ برای کنترل حرکت ، بلندگو و میکروفون داخلی و صفحه لمسی فوق الذکر است. با این حال ، همه اینها در مقایسه با دو بزرگترین مزیت کم رنگ هستند: داروهای پیشرفته و عوامل سازگار.

فقط یک کنترل کننده وجود دارد که واقعاً بازی را به جلو سوق می دهد.

به زبان ساده ، موارد لغو DualSense جادویی هستند. یکی از همکاران من قبلاً درباره آنها غزلیات کرده بود و من احساسات او را کاملاً تکرار می کنم. در واقع وقتی صدای شمشیر خود را از روی سپر در Demon’s Souls بیرون می کشید ، صدای زنگ فلز را احساس می کنید ، هرگز پیر نمی شود. این فراتر از غوغای سنتی است که می توانید بین راه رفتن روی ماسه ، شیشه و سایر سطوح در Astro’s Playroom تفاوت قائل شوید. این یک عنوان کوتاه و رایگان است که همراه با هر PS5 ارائه می شود که اساساً یک نسخه آزمایشی فناوری برای بهترین ویژگی های DualSense است. اگر صحبت کنیم ، محرک های سازگار به همان اندازه چشمگیر هستند. اینها می توانند در برابر کشیدن انگشت شما بر اساس عملکرد زمینه ای روی صفحه مقاومت کنند و غوطه ور شدن شما را بیشتر می کنند.

دیدن (و احساس) چگونگی استفاده استودیوهای طرف اول سونی از ویژگی های DualSense بسیار جذاب خواهد بود. با این حال ، هیچ تضمینی وجود ندارد که توسعه دهندگان بزرگ شخص ثالث به همان اندازه مراقبت کنند. به عنوان مثال ، سر و صدا در Assassin’s Creed: Valhalla در PS5 و سری X تقریباً یکسان است.

کنترل کننده سری X بد نیست. در واقع ، این کنترلرهای Xbox قبلی به خوبی ساخته شده اند. به علاوه ، رویکرد تکراری مایکروسافت به این معنی است که گیم پدهای Xbox One روی سری X برای همه بازی ها کار خواهد کرد. در همین حال ، پد های DualShock 4 برای بازی در عناوین PS4 با PS5 سازگار هستند ، اما بازی های PS5 فقط DualSense هستند.

با این وجود ، در اینجا فقط یک کنترل کننده وجود دارد که واقعا پاکت را فشار می دهد. از این نظر ، DualSense یک تعجب است.

کارایی

مشخصات خام هر دو سیستم نشان می دهد که سخت افزار نسل جدید تا چه اندازه به بازی های رایانه ای نزدیکتر بوده است.

سری X به پردازنده گرافیکی هشت هسته ای ذن 2 AMD (اوج 3.8 گیگاهرتز) و تراشه گرافیکی AMD’s Navi-based RDNA 2 مجهز شده و دارای 12 ترافلاپ گوشتی قدرت GPU است. این با 16 گیگابایت RAM (GDDR6) و 1 ترابایت NVMe SSD سفارشی طراحی شده در اطراف Microsoft Velocity Architecture جفت می شود.

در مقایسه ، PS5 SoC از همان پردازنده 8x Zen 2 استفاده می کند اما با فرکانس 3.5 گیگاهرتز کار می کند. معماری GPU دوباره آینه سری X است اما به 10.28 ترافلاپ کاهش می یابد. علاوه بر این ، در حالی که RAM با سری X مطابقت دارد ، PS5 دارای 825 گیگابایت SSD سفارشی است.

قبل از اینکه در آبهای تیره نرخ فریم ، وضوح تصویر و موارد دیگر غوطه ور شویم ، بیایید نکته ای کاملاً واضح را بیان کنیم: هم سری Xbox و هم PS5 قدرتمندترین کنسول های خانگی هستند که تاکنون به بازار آمده اند. همچنین درست است که ، روی کاغذ ، عملکرد سری اوج تئوری بالاتری نسبت به PS5 دارد. با این حال ، تاکنون نتایج واقعی بر اساس آزمایشات خود و سایر متخصصان متفاوت بوده است.

xbox series x review gears 5

بازی های چند پلتفرمی مانند Devil May Cry 5 Special Edition و Assassin’s Creed Valhalla هر دو در Xbox Series X افت فریم دارند. دومی از پارگی بیش از حد صفحه در برش ها رنج می برد (وصله اخیر این مسئله را برای برخی رفع کرده است ، اما من هنوز هم دیدن آن بسیار زیاد). علاوه بر این ، Devil May Cry 5 دارای یک حالت با کیفیت است که ردیابی اشعه در PS5 فعال است در حالی که سری X این کار را نمی کند. سایر بازی ها مانند Call of Duty: Black Ops Cold War تجربه مطلوبی را در سری X تجربه می کنند. البته هنوز زود است استودیوهای شخص ثالث هنوز در حال سخت گرفتن از همه سخت افزارهای جدید هستند.

همه چیز حتی در هنگام مشاهده بازی های شخص اول یا در مورد سری X ، بازی های ایکس باکس وان که برای سری X و سری S بهینه شده اند ، بسیار بیشتر است. این شامل Gears 5 است که به اندازه نمایشگر نزدیک است. از آنچه سری X قادر است همانطور که هم اکنون می توانید دریافت کنید. ویژگی تیراندازی Coalition’s gory دارای رزولوشن پویای تا رزولوشن 2160p است. با نورپردازی و بازتاب ردیابی اشعه ، HDR اتوماتیک بسیار زیبا ، یک کمپین قفل شده با سرعت 60 فریم در ثانیه و تا 120 فریم در ثانیه با چند نفره ، این قابلیت بیشتر بهبود می یابد.

منبع: فروشگاه کنسول بازی صاف مرز

ps5 spider man miles morales

در همین حال ، PS5 دارای تعدادی انحصاری است که سخت افزار آن را به نمایش می گذارد. Demon’s Souls و Spider-Man: Miles Morales دو ضربه بزرگ هستند. هر دو می توانند در حالت کیفیت 4K بومی با ردیابی اشعه با سرعت 30 فریم در ثانیه یا در حالت عملکرد با سرعت 60 فریم در ثانیه با نرخ فریم پویا اجرا شوند. Insomniac Games همچنین در حالت Performance RT برای Spider-Man: Miles Morales وصله شده است. ردیابی اشعه را با سرعت 60 فریم در ثانیه امکان پذیر می کند ، اگرچه با وضوح بیشتری کاهش می یابد و اشیا in داخل بازی کمتر مانند ترافیک و عابران پیاده نیز می توانند از این طریق استفاده کنند.

PS5 و Series X هر دو روش بیشتری برای تنظیم تنظیمات گرافیکی شما نسبت به کنسول های دیگر ارائه می دهند.

در همین حال ، پشتیبانی از 120 هرتز بیشتر به چند نفره آنلاین برای بازی در هر دو کنسول محدود می شود. چند مورد استثنای نادر وجود دارد ، اما تقریباً همیشه با تعویض رزولوشن پایین (تا 1080p) و از دست دادن روشنایی پیشرفته.

باید منتظر بمانیم و ببینیم چه قدرتی واقعاً در زیر کاپوت هر دو سیستم کمین کرده است. واقعیت این است که معمولاً ماه ها اگر سال ها طول می کشد تا توسعه دهندگان شخص اول سخت افزار کنسول را به حد واقعی برسانند. صرف نظر از این ، الگویی در حال حاضر در حال ظهور است که مهم نیست کدام پلت فرم را انتخاب می کنید ، باید بین گزینه های عملکرد و کیفیت یکی را انتخاب کنید. این سالها اصلی ترین پایه بازی های رایانه های شخصی است و بسیار خوب است که بالاخره در فضای کنسول نیز انعطاف پذیری داشته باشید.

بازی های AAA بسیار بزرگ شده و گزینه های برتر ذخیره سازی سری X یک پیروزی بزرگ برای بازیکنان Xbox است.

ویژگی ها و نرم افزار

xbox series x dashboard 1

داشبورد Xbox Series X تقریباً مشابه UI Xbox One است. مایکروسافت در ماه آگوست به رابط کاربری خود نسبتاً قابل توجهی تغییر چهره داد ، بنابراین دیدن چند تغییر چندان تعجب آور نیست. در همین حال ، سونی یک رابط کاملا جدید ساخته است. این مجموعه انبوهی از ویژگی های جدید ، بدیع و ظاهری تا حدودی مینیمالیستی را به شما معرفی می کند.

با این حال ، داشبورد PS5 نسبتاً ضعیف از فضا استفاده می کند و به طور کلی کمی بالینی است. همانطور که گفته شد ، مرکز کنترل اصلاح شده یک نسخه بزرگتر از رابط کاربری PS4 است. با یکبار فشار دادن دکمه PlayStation در DualSense می توانید بدون خارج شدن از بازی که بازی می کنید ، به تنظیمات سریع و ویژگی هایی مانند چت مهمانی دسترسی پیدا کنید. در اینجا کارتهای فعالیت را نیز پیدا خواهید کرد – ویژگی کاملاً جدیدی که در بازی راهنما و اطلاعات مربوط به Trophy یا پیشرفت سطح را ارائه می دهد. حتی به شما امکان می دهد در بازی به سطوح یا مکانهای خاصی بروید. پشتیبانی از فعالیتها متفاوت خواهد بود ، اما گزینه مفیدی برای عناوین شخص اول است.

ps5 dashboard

رابط کاربری PS5 همچنین با کیفیت 4K HDR اجرا می شود که نمی توان درباره داشبورد 1080p Xbox گفت. این یک تصمیم گیج کننده است و هنگام انتقال بین یک بازی و داشبورد کاملا گیج کننده است. در جای دیگر کاشی ، کاشی و کاشی بیشتر است. رابط Xbox Series X در نحوه ارائه سرویس هایی مانند Game Pass شاید کمی زیاد باشد ، اما بسیار قابل تنظیم تر از رابط کاربری PS5 است. در صورتی که تنظیم خاصی را پیدا نکنید ، یک ویژگی جستجوی جهانی مفید نیز وجود دارد.

اشتراک ها

این یکی حتی نزدیک نیست. مقایسه Xbox Game Pass با هر یک از سرویس های PlayStation سونی یک شروع کننده نیست.

xbox series x dashboard 2

PS Plus و PS Now عالی هستند ، اما Xbox Game Pass در سطح دیگری است.

همچنین مانند Xbox Live Gold ، هر ماه با PS Plus تعداد انگشت شماری بازی “رایگان” دریافت می کنید. با این حال ، دارندگان PS5 با PS Plus Collection یک مزیت اضافی دریافت می کنند – کتابخانه رایگان 20 بازی از نسل PS4 ، از جمله کلاسیک های مدرن مانند Bloodborne ، God of War ، Persona 5 ، The Last of Us Remastered و موارد دیگر.

مجموعه PS Plus جایزه بسیار استقبال می شود. بازی های زیادی برای از دست دادن خود در بین PS Plus و PS Now وجود دارد ، اما هیچ رقابتی در مقایسه با Xbox Game Pass Ultimate وجود ندارد. مایکروسافت در جنگ اشتراک سونی را آزار می دهد. به بیان ساده تر ، Game Pass قانع کننده ترین دلیل در حال حاضر خرید اکوسیستم Xbox است.

برنامه ها

هر کنسول با یک جفت برنامه اختیاری تلفن هوشمند تکمیل می شود. از نظر فنی بیش از دو مورد برای هر کدام موجود است ، اما این مواردی هستند که از هر دو کنسول بهترین استفاده را می کنند. در قسمت PlayStation ، برنامه اصلی PlayStation و PlayStation Remote Play را پیدا کرده اید. در همین حال ، در قسمت سبز ، برنامه Xbox و Xbox Game Pass وجود دارد.

برنامه Xbox نسبت به برنامه همراه PlayStation در مقایسه با طرح کمی کمی دست و پا چلفت تر است. به عنوان مثال ، ویژگی پخش از راه دور در زیر یک زبانه در غیر این صورت بی ضرر و دارای یک نماد Xbox One پنهان است. سونی کاملاً راه دیگری را طی می کند و بازی از راه دور را به سمت یک برنامه کاملاً جداگانه سوق می دهد. همه اینها بسیار دلخواه است ، دقیقاً مانند برنامه Xbox Game Pass. این همه بازی های Game Pass را در رایانه شخصی ، کنسول و تلفن همراه نشان می دهد. شاید این نیاز باشد که یک برنامه مستقل برای پشتیبانی از پخش ابری باشد. در این صورت ، مطمئن نیستم که چرا نمی توان همه را به عنوان یک برگه اضافی به برنامه اصلی Xbox اضافه کرد.

VR

واقعیت مجازی هنوز هم علاقه زیادی به فضای کنسول دارد ، اما PS5 کاملاً با هدست PlayStation VR سونی سازگار است. برای استفاده از آن ، شما به خود PSVR ، دوربین PS4 و آداپتور دوربین PlayStation نیاز دارید که به صورت رایگان برای دارندگان PSVR موجود است. دوربین PS5 جدید سازگار نیست ، اما لوازم جانبی موجود PSVR مانند کنترل از راه دور PlayStation Move و Aim Controller بسیار خوب کار خواهند کرد. چند بازی عالی برای این پلتفرم در دسترس است ، اما امیدوارم که سونی به زودی هدست جدید PlayStation VR را منتشر کند. برخی از لوازم جانبی در اینجا اکنون مبتنی بر فناوری بالای 10 سال هستند.

مایکروسافت تاکنون علاقه کمی به آوردن تجربیات VR به کنسول های خود نشان داده است. به این زودیها زیاد به هدست Xbox VR امیدوار نباشید.

بازی ها

کنسول های عالی به بازی های عالی احتیاج دارند. PS5 و Xbox Series X تعداد زیادی از آنها را دارد. با این حال ، در هنگام راه اندازی ، فقط یکی ارائه تجربیات منحصر به فرد است که نمی توانید در جای دیگر به دست آورید – و این کنسول سونی است.

ps5 astros playroom

صفحات عرضه PS5 بدون شک یکی از بهترین کتابخانه های بازی برای چندین نسل از شرکتی به نام Nintendo نیست. Demon’s Souls بازسازی مجلل یک شاهکار وحشیانه PS3 است. Astro’s Playroom (همراه با هر PS5 رایگان) بهترین بازی نینتندو است که توسط نینتندو ساخته نشده است. همچنین ویترین مناسبی برای DualSense است. همچنین مرد عنکبوتی وجود دارد: مایلز مورالس ، اسپین آف کوتاه اما شیرین مرد عنکبوتی مارول در PS4 ، ماجراجویی هنرمندانه دنیای باز The Pathless ، Bugsnax عجیب و عفونی ، و بازگشت مادام عام سونی در Sackboy: یک ماجراجویی بزرگ

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های PS5 | بهترین بازی های X / S Xbox Series

برعکس ، Xbox Series X یکی از ضعیف ترین صفحات حافظه اخیر را دارد. متأسفانه ، تأخیر بی موقع عنوان برنامه ریزی شده Halo Infinite شکاف گسترده و غیر قابل جبرانی را در کتابخانه پرتاب Series X ایجاد کرد. نزدیکترین چیز به یک بازی انحصاری کاملاً جدید Yakuza: Like A Dragon است. با این حال ، این نیز در نهایت در سال 2021 به سیستم عامل های دیگر راه پیدا می کند.

PS5 در حال حاضر و در آینده نزدیک انحصاری های جدید و هیجان انگیز بیشتری دارد.

مشخصات

قیمت و تاریخ انتشار

Xbox Series X ابتدا در تاریخ 10 نوامبر سال 2020 با قیمت 499 دلار وارد بازارهای جهانی شد. این قیمت همان Xbox One اصلی است که در سال 2013 عرضه شد ، و همچنین Xbox One X ارتقا یافته که در اواخر سال 2017 وارد شد.

تاریخ انتشار PlayStation 5 دو روز بعد ، در 12 نوامبر سال 2020 ، در آمریکای شمالی و سایر بازارهای منتخب ارائه شد. بعداً در تاریخ 19 نوامبر برای سایر نقاط جهان وارد شد. PS5 با برچسب قیمت 499 دلار Xbox Series X مطابقت دارد. این نشان دهنده 100 دلار افزایش نسبت به PS4 در سال 2013 و PS4 Pro در اواخر سال 2016 است که هر دو در ابتدا 399 دلار خرده فروشی می کردند.

PS5 vs Xbox Series X: حکم

با نگاهی به مشخصات دیگر ، باید بخاطر داشته باشید که فکر می کنید مقایسه PS5 و Xbox Series X یک نکته قابل بحث است. تنها در موارد ضروری خلاصه می شود ، موارد دیگری وجود دارد که نسل دو نهم سونی و مایکروسافت را بهم تقسیم می کند. هر دو از قدرت CPU و GPU خام کافی برای فشار دادن فریم ها و رزولوشن های بالاتر از آنچه که ما تا به حال دیده ایم بدون نیاز به حداقل یک رایانه شخصی با گیمینگ خفیف برخوردار هستند. هر دو از درایوهای SSD سفارشی سریع برخوردار هستند که مفهوم زمان بار را از بین می برند و انتظار بین منوهای خسته کننده و گیم پلی بازی را به یک ثانیه کاهش می دهند.

در عوض ، بزرگترین تفاوت این دو غول در فلسفه های رقیب آنهاست.

PS5 یک بنای یادبود برای چرخه های کنسول است و ایده ای است که یک جهش نسل برای فاکتور wow ایجاد می کند. این در طراحی ظاهری خود نشان می دهد که جهانی دور از PS4 زاویه دار است. همچنین لذت بلافاصله شما از تجربه DualSense برای اولین بار و آن دسته از انحصاری های پر زرق و برق و سخت افزاری که از روز اول در دسترس هستند ، حاصل می شود. حتی با جزئیات کوچکتر ، مانند رابط کاربر و برنامه های اصلاح شده ، آنجاست. کنسول سونی می خواهد چیز جدیدی به شما نشان دهد.

Xbox Series X کاملاً خلاف جهت چرخش است. این یک مکعب سیاه مات پررنگ ، بلکه کم رنگ است. این کنسول با تعداد کمی بازی عرضه شده است که در نزدیکی محل نمایش قدرت وحشیانه خود قرار دارند ، چه رسد به هر چیزی که در جای دیگر تجربه نکنید. این فقط بازی ها نیستند. داشبورد و کنترل کننده (به خصوص اگر از پد Xbox One قدیمی استفاده می کنید) احساسات deja vu را برای هر کاربر اخیر Xbox ایجاد می کند. سری X سرسختانه از انجام بازی نسل خودداری می کند. آنچه که دارد ، بینایی است.

PS5 در مقابل Xbox Series X: کدام یک خرید بهتر است؟

منبع: فروشگاه کنسول بازی صاف مرز

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.