Safmarz|فروشگاه کنسول بازی

نینتندو سوییچ چیست و طریقه استفاده از آن

در این راهنمای خرید نینتندو سوییچ ، همه چیزهایی را که می خواهید در مورد این کنسول بازی بدانید به شما ارائه خواهیم داد. ما در فروشگاه صاف مرز خرید سوئیچ ، نگهداری سوئیچ و طریقه استفاده از امکانات سوئیچ به شما آموزش خواهیم داد. اگر در مورد خرید دچار تردید هستید ، ما در اینجا چندین نکته برای کمک به شما در تصمیم گیری داریم.

همچنین در این مطلب اطلاعات زیادی برای کسانی که نینتندو دارند وجود دارد که می خواهند از کنسول بازی خود نهایت استفاده را ببرند.

یادداشت سردبیر: ما راهنمای خرید نینتندو سوییچ را به طور منظم با محتوای جدید  به روز می کنیم. در حالی که ما در این مقاله به طور خاص از سوییچ یاد می کنیم ، این راهنما با در نظر گرفتن سوئیچ لایت نوشته شده است.

کنسول بازی نینتندو سوییچ چیست ؟

نینتندو سوییچ (که در زمان توسعه با اسم رمز نینتندو ان‌ایکس شناخته می‌شد)، هفتمین کنسول بازی خانگی شرکت نینتندو است. این کنسول به‌طور رسمی در اکتبر ۲۰۱۶ رونمایی شد و در ۳ مارس ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. نینتندو سوئیچ دستگاهی ترکیبی است و به عنوان یک کنسول بازی دستی همراه با خروجی تلویزیون طراحی شده‌است و اولین کنسول هیبریدی جهان است.

برخلاف پلی استیشن و ایکس باکس، کنسول بازی نینتندو سوییچ همان چیزی است که به عنوان کنسول ترکیبی شناخته می شود. بدین معنی که می توانید این کنسول را به تلویزیون متصل کرده و مانند یک کنسول خانگی معمولی از آن استفاده کنید. با این حال، می توانید از آن به عنوان یک دستگاه بازی دستی بی سیم نیز استفاده کنید. 

به عبارت دیگر ، سوییچ بهترین حالات بازی را  به شما ارائه می دهد: قدرت اجرای بازی های کنسول خانگی که در تلویزیون بسیار عالی به نظر می رسند و همچنین توانایی انجام بازی های مشابه در حال حرکت.

Nintendo Switch at an angle

آیا نینتندو سوییچ ارزش خرید دارد؟

محبوبیت نینتندو سوییچ بی دلیل نیست. طراحی ترکیبی منحصر به فرد این کنسول بازی برای افرادی که خواهان تطبیق پذیری با تجربه بازی خود هستند بسیار عالی می باشد. نینتندو همچنین یک کار خارق العاده در زمینه انتشار چند بازی فوق العاده برای سوییچ انجام داده است و در عین حال تعداد عناوین خیره کننده ای از شخص ثالث را نیز به ارمغان آورده است.

همانطور که گفته شد، سوئیچ خالی از اشکال نیست. طراحی هیبریدی آن مانع از قدرتمندتر شدن آن نسبت کنسول های به عنوان مثال PlayStation یا Xbox می شود. همچنین، با وجود تلاش های استثنایی نینتندو برای ارائه انبوهی از بازی های شخص ثالث، هنوز تعداد زیادی نسخه اصلی وجود دارد که به سادگی برای سوییچ در دسترس نیستند.

مرتبط: بهترین بازی های انحصاری برای نینتندو سوییچ

نکته اصلی این است: اگر از قبل طرفدار نینتندو هستید، نینتندو سوئیچ را بدون هیچ مشکلی خریداری کنید. اگر یک گیمر معمولی هستید، سوئیچ سرمایه گذاری خوبی خواهد بود زیرا بدون خرید دو دستگاه جداگانه می توانید از آن برای نیازهای کنسول خانگی و کنسول دستی خود استفاده کنید. اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید که می خواهید به هر بازی دسترسی داشته باشید و توانایی بازی در بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشید، سوییچ به احتمال زیاد همان چیزی نیست که دنبال آن هستید.

بخاطر داشته باشید که قیمت نینتندو سوییچ در مقایسه با سایر کنسول های بزرگ فوق العاده رقابتی است. این امر نیز می تواند عاملی در تصمیم گیری شما باشد.

مشخصات نینتندو سوییچ که باید بدانید

همانطور که قبلاً ذکر شد، مشخصات نینتندو سوییچ در مقایسه با رده بالاهای رایانه های شخصی، کنسول بازی پلی استیشن،یا کنسول بازی ایکس باکس ضعیف است. با این حال، هرگز وقتی که صحبت از سیستم های آن می شود، قدرت خام سیستمی مورد توجه نینتندو نبوده است، بنابراین مشخصات در اینجا خیلی مهم نیستند.

همانطور که گفته شد، دانستن مشخصات اولیه کنسول ارزش خاصی دارد. جدول زیر را ببینید که مشخصات نینتندو سوییچ را مستقیماً از سایت نینتندو تهیه کرده ایم.

مشخصات کنسول بازی نینتندو سوییچ

 

لوازم همراه با نینتندو سوییچ ؟

در مجموع هشت مورد با نینتندو سوییچ وجود دارد که شامل دفترچه های راهنما، اطلاعیه ها و سایر مدارک مختلف نمی شود. درون جعبه این کنسول، یک دسته نینتندو سوییچ در قالب دو Joy-Con (که اگر یک بازی فقط به یک Joy-Con اجازه دهد) می تواند به دو حالت تبدیل شود، و همه چیزهایی که برای اتصال آن به تلویزیون نیاز دارید می باشد.

آنچه در جعبه ی کنسول نینتندو سویچ وجود دارد:

  • کنسول نینتندو سویچ
  • دو عدد کنترلر جوی کان چپ و راست (که خریداران می توانند طرح و رنگ آن ها را به سلیقه خود انتخاب نمایند.)
  • مچ بند های محافظ جوی کان ها (چپ و راست)
  • Joy-Con Grip
  • Nintendo Switch Dock
  • یک عدد کابل HDMI
  • یک آداپتور AC

What comes with Nintendo Switch

لوازم بالا که در تصویر هم مشاهده می کنید شامل همه مواردی است که شما برای انجام بازی های نینتندو سوییچ یا فقط با استفاده از خود سوییچ برای اتصال به تلویزیون خود نیاز دارید.

بسته به خرده فروشی، بسته های پیشنهادی ممکن است وجود داشته باشد که علاوه بر آنچه در بالا مشاهده می کنید، دارای لوازم جانبی، بازی یا مواد مختلف هستند. با این حال، هر جعبه خرده فروشی نینتندو سوییچ دارای موارد اصلی یکسانی خواهد بود.

نینتندو سوییچ: راهنمای بسیار اساسی برای تنظیمات

حالت دستی کنسول:


برای شروع بازی سوئیچ نینتندو در حالت دستی خود، ابتدا باید جوی کان (Joy-Con) را وصل کنید. مطمئن شوید که بند جوی کان را از هر کنترل کننده برداشته اید (در صورت لزوم) و سپس هر جوی کان را به دو طرف نمایشگر اصلی سوئیچ بلغزانید تا بر روی کنسول نینتندو سوییچ قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که جوی کان در سمت اشتباه قرار نمی گیرد. اگر احساس می کنید جوی کان نیاز به فشار دارد، سمت وارد کردن جوی کان اشتباه می باشد. جوی کان را به سمت دیگر سوئیچ سوار کنید.

پس از اتصال دو جوی کان، با فشار دادن دکمه روشن / خاموش، که در سمت چپ و بالای کنسول است، سوئیچ را روشن کنید. وقتی دستگاه روشن شد، باید سه بار پشت سر هم یک دکمه بزنید تا قفل آن باز شود. پس از بالا آمدن، فقط یک بازی را انتخاب کنید و شروع به بازی کنید!

تلویزیون یا حالت اتصال:

برای اتصال نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) در تلویزیون، باید کابل HDMI موجود را به پایه متصل کنید. فقط یک درگاه HDMI در نینتندو سوییچ قرار دارد، بنابراین می توانید به راحتی آن را پیدا کنید. انتهای دیگر کابل HDMI را به یک درگاه خالی در تلویزیون وصل کنید. مطمئن شوید ورودی تلویزیون شما روی همان درگاه تنظیم شده باشد.

سوییچ (یا با اتصال Joy-Con متصل یا بدون آن) را به جعبه وصل کنید تا روی پلاگین USB-C در پایین وصل شود. پس از آن، تقریباً بلافاصله باید صفحه باز کردن قفل سوییچ را در تلویزیون مشاهده کنید.

Joy-Con را جدا کنید، یا از یک کنترل کننده سوئیچ سازگار استفاده کنید (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به قسمت لوازم جانبی مراجعه کنید) برای باز کردن قفل سوئیچ دقیقاً مانند حالت دستی عمل کنید و بعد از آن، شما آماده بازی هستید!

عمر باتری نینتندو سوییچ چگونه است؟

در واقع دو نسخه از نینتندو سوییچ وجود دارد و بیشترین تفاوت بین آنها عمر باتری است. با استفاده از اطلاعات زیر می توانید بگویید کدام نسخه از سوییچ را شما در اختیار دارید:

اگر شماره مدل سوییچ شما HAC-001 است و یا اگر شماره سریال آن با “XAW” شروع شود؟ شما نسخه اصلی سوئیچ را دارید که بین مارس 2017 و آگوست 2019 تولید شده است.
اگر شماره مدل سوئیچ شما HAC-001-01 است و یا اگر شماره سریال آن با “XKW” شروع می شود؟ شما نسخه به روز شده سوییچ را دارید که بین آگوست 2019 و امروز تولید شده است.
نینتندو ادعا می کند که نسخه اصلی نینتندو سوییچ با یک بار شارژ باتری بین 2.5 تا 6.5 ساعت زمان پخش واجرای بازی را دارد. سوئیچ به روز شده می تواند 4.5 تا 9 ساعت زمان بازی داشته باشد.

سوئیچ دو نسخه دارد و عمر باتری بیشترین تفاوت بین آنهاست.

منبع: safmarz.com

نینتندو سوییچ آنلاین: آنچه باید بدانید

مانند هر کنسول مدرن دیگر، نینتندو سوییچ برای ارائه به روزرسانی ها، محتوای قابل بارگیری، اخبار بازی و موارد دیگر به اتصال به اینترنت نیاز دارد. نینتندو همچنین یک فروشگاه آنلاین دارد که می توانید بازی های جدید خریداری کنید، تریلر تماشا کنید و حتی دموی رایگان بازی کنید که Nintendo eShop نامیده می شود.

علاوه بر این، سرویس اشتراک نینتندو سوییچ آنلاین (Nintendo Switch Online) نیز وجود دارد. با این کار می توانید به چندین ویژگی از جمله مجموعه بازی های یکپارچه که قبلاً ذکر شد دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد از طریق گپ آنلاین با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، داده های بازی را به اشتراک بگذارید، در فعالیت ها و بازی های چند نفره شرکت کنید و موارد دیگر.

اگرچه برای انجام بازی ها در سوییچ خود نیازی به اشتراک نینتندو سوییچ آنلاین نیست. شما می توانید بازی ها را خریداری کنید، به روزرسانی های سیستم و محتوای قابل بارگیری دریافت کنید، کنترل والدین را تنظیم کنید و از بسیاری از جنبه های دیگر سوئیچ خود بدون پرداخت هزینه ماهانه لذت ببرید.

نینتندو سوییچ آنلاین: چند نفره

بزرگترین جنبه نینتندو سوییچ آنلاین این است که برای بیشتر بازی ها، بازی های چند نفره آنلاین ارائه می دهد. اگر می خواهید Tetris 99 ، Splatoon 2 ، Mario Kart 8: Deluxe یا Super Smash Bros Ultimate را به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنید، به اشتراک سوئیچ آنلاین نیاز دارید. هیچ راه حلی در این مورد نیست.

دو بازی اصلی که از این قاعده مستثنی هستند Overwatch و Fortnite هستند که برای چند نفره آنلاین نیازی به اشتراک Switch Online ندارند.

همچنین، لازم به ذکر است که اشتراک فقط برای چند نفره آنلاین مورد نیاز است. چند نفره محلی نیازی به اشتراک ندارد.

نینتندو سوییچ لایت: چه چیزی هست و چه فرقی می کند؟

بیش از دو سال پس از عرضه Nintendo Switch اصلی، این شرکت نسخه جدیدی از این کنسول را اعلام کرد: نینتندو سوییچ لایت (Nintendo Switch Lite). همانطور که از نامش پیداست، این کنسول نسخه اصلی است. بدین معنی که شما از ویژگی های کمتری برخوردار هستید اما در عوض قیمت پایین تری نیز دارید.

تفاوت های نینتندو سوییچ با نینتندو سوییچ لایت

چند تفاوت در نینتندو سوییچ لایت در مقایسه با نینتندو سوییچ “واقعی” وجود دارد.

نینتندو سوییچ لایت از نظر جسمی نسبت به سوییچ کوچکتر است. این امر باعث شده که نمایشگر کوچکتری داشته باشد.(5.5 اینچ در مقایسه با 6.2 اینچ).
نمی توانید Joy-Con را از روی نینتندو سوییچ لایت جدا کنید و برای همیشه به سیستم متصل هستند. این مانع از لذت کامل شما از هر بازی متکی به جدایی Joy-Con می شود، از جمله 1-2-Switch ، Super Mario Party ، Just Dance ، Nintendo Labo ، Ring Fit Adventure و سایر بازی ها. با این وجود می توانید از یک مجموعه جداگانه Joy-Con (یا یک دسته بازی سازگار دیگر) برای بازی کردن این بازی ها در نینتندو سوییچ لایت استفاده کنید، اگرچه مورد بعدی در این لیست این کار را مشکل می کند.
نینتندو سوییچ لایت فقط برای استفاده دستی طراحی شده است و نمی توانید آن را به تلوزیون وصل کنید.
سوییچ لایت باتری کمتری نسبت به سوییچ معمولی دارد. با این وجود، به دلیل سخت افزار داخلی به روز شده و کمبود سایر ویژگی های شارژ باتری، به طور شگفت آوری از عمر باتری کلی بهتر از سوئیچ اصلی برخوردار است.
در ازای از دست دادن برخی از ویژگی ها،نینتندو سوییچ لایت قیمت شروع کمتری نسبت به سوییچ دارد.

گزینه های جایگزین نینتندو سوییچ

باور کنید یا نه، هیچ کنسول مهم دیگری مانند نینتندو سوییچ وجود ندارد. کنسول های دستی و کنسول های خانگی وجود دارند، اما هیچ رقیبی برای طراحی هیبریدی سوییچ نیست. به همین ترتیب، اگر چیزی را می خواهید که کیفیت عالی را در تلویزیون پخش کند و سپس به شما اجازه دهد به بازی های دستی بروید، اساساً سوئیچ تنها گزینه شماست.

تنها چیزی که می تواند این تنظیم را تکرار کند تلفن یا رایانه لوحی اندروید (Android) است. اگر در یک سرویس پخش بازی مانند Google Stadia ، Xbox Game Pass یا Nvidia GeForce Now مشترک هستید، می توانید کیفیت های عالی را روی تلفن خود پخش کنید. با این کار می توانید آنها را در حالت دستی پخش کنید و سپس تلفن خود را به تلویزیون وصل کنید تا مانند یک کنسول سنتی بازی کند.

البته این کار باعث می شود که نتوانید از امتیازات نینتندو که قبلاً در این مقاله ذکر شد، استفاده کنید. هنوز هم، این کار یک گزینه مناسب برای کسی است که همه کارهای سوئیچ را می خواهد اما نینتندو را نمی خواهد.

رقبای کنسول خانگی

بارزترین رقبای کنسول نینتندو سوییچ در هنگام انجام بازی در تلویزیون، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هستند. هر دو کنسول قدیمی تر از Switch هستند، بنابراین بعضی اوقات حتی با هزینه کمتری نسبت به سوییچ می توانید آنها را پیدا کنید. علاوه بر این، این کنسول ها بازی ها و امتیازات زیادی را ارائه می دهند که سوییچ نخواهد داشت.

همچنین، به خاطر داشته باشید که PlayStation 5 و Xbox Series X هر دو کنسول های متفاوت و قدرتمندی هستند. این کنسول های فوق العاده قدرتمند هستند، بسیار قدرتمندتر از سوییچ. بررسی مشخصات نینتندو سوییچ در مقایسه با PS5 مانند شب و روز خواهد بود. PS5 و XBSX همچنین از بسیاری از بازی ها و امتیازاتی که سوییچ پشتیبانی نمی کند پشتیبانی می کنند. از آنجا که سوییچ در مقایسه بسیار ضعیف تر خواهد بود، ممکن است بسیاری از بازی های آینده به سوییچ منتقل نشوند زیرا این امر به توسعه دهندگان نیاز دارد تا کیفیت را به شدت کاهش دهند.

نینتندو نگران این رقابت نیست. تا آنجا که به این شرکت مربوط می شود، سوییچ کاملاً به عنوان مورد خاص خود وجود دارد و جمعیتی از گیمرها را که PS5 و Xbox Series X از آن عبور می کنند جلب می کند. بنابراین، سونی و مایکروسافت بیش از اینکه هر یک با نینتندو رقابت کنند با یکدیگر رقابت دارند.

رقبای دستی

علاوه بر نینتندو، بازیگران اصلی بازی بیشتر فضای کنسول دستی را نادیده می گیرند. سونی چند بار سعی کرد خلاقیت نینتندو را بدزدد، آخرین بار با Sony PlayStation Vita. با این حال، این سیستم هرگز حتی به فروش نینتندو 3DS نزدیک نبود و سونی از آن زمان تولید کنسول را متوقف کرده است.

با این حساب، بزرگترین رقیب نینتندو سوییچ در فضای دستی، محصول خواهر آن است: نینتندو سوییچ لایت، نینتندو سوییچ 3DS نیز رقیب بزرگی بود، اما Nintendo در اوایل سال 2020 رسماً این محصول را متوقف كرد. با این حال شما می دانید كه هیچ بازی جدیدی در راه نیست اما این گزینه خوبی برای بازی های دستی خواهد بود.

اطلاعات مهم در مورد به روزرسانی های نرم افزار نینتندو سوییچ

نینتندو به روزرسانی ها را از طریق اینترنت به سیستم عامل سوییچ و همچنین بازی های جداگانه به کتابخانه شما هدایت می کند. برنامه مشخصی برای این به روزرسانی ها وجود ندارد، اما به طور منظم، معمولاً هر ماه یا دو ماه یکبار ارائه می شوند. گاهی اوقات چندین بار در یک ماه بروزرسانی می شود، گاهی سه ماه بدون هیچ به روزرسانی می گذرد.

به روزرسانی های بازی معمولاً توسط ناشر آن بازی کنترل می شوند، اما نینتندو همچنان این به روزرسانی را توزیع می کند.

به طور کلی، وقتی صحبت از بروزرسانی نرم افزار است، نیازی به انجام هیچ کاری ندارید. حداکثر کاری که باید انجام دهید این است که پس از اتمام خودکار به روزرسانی، منتظر راه اندازی مجدد سیستم / بازی باشید.

اگر به هر دلیلی نمی خواهید به روزرسانی سیستم به طور خودکار در کنسول نینتندو سوییچ شما اتفاق بیفتد، می توانید به صفحه تنظیمات کنسول بروید و آن را خاموش کنید (تنظیمات> سیستم> نرم افزار به روزرسانی خودکار). با این حال، ما بسیار توصیه می کنیم که به طور مرتب سوییچ خود را به روز کنید زیرا این به روزرسانی ها باعث رفع ثبات و بعضاً ویژگی های جدید می شوند.

لوازم جانبی عالی نینتندو سوییچ که نیاز دارید

از آنجا که نینتندو سوییچ تا اینجا بیش از سه سال عمر دارد، تعداد زیادی لوازم جانبی برای آن وجود دارد. کنترل کننده ها، کیس ها، دانگل های اتصال و حتی ابزارهای سفارشی سازی همگی برای سوییچ در دسترس هستند.

ما لیستی کامل از بهترین لوازمی که می توانید برای نینتندو سوییچ تهیه کنید در اختیار شما قرار داده ایم. با این وجود، چهار موردی که فکر می کنیم هر صاحب سوییچ باید خریداری کند در زیر آمده است:

محافظ:

همانطور که اکنون چند بار بیان شده است، سوییچ فقط یک پلاستیک بزرگ است، از جمله صفحه نمایش. خراشیدن، فرورفتن و حتی تاب دادن کنسول شما بسیار بسیار آسان است. ما به شدت توصیه می کنیم این محافظ صفحه و یک کیف محافظ را برای سوییچ خود بگیرید. هر دو محصول حداقل، ارزان بوده و هیچ تاثیری در استفاده یا اتصال کنسول ندارند.


دسته های بازی:

در حالی که Joy-Con همراه سوئیچ شما برای آنچه که هستند بسیار عالی است، اما هیچ جایگزینی برای یک دسته “معمولی” کاملاً برجسته نیست. گزینه های زیادی وجود دارد، اما هیچ یک بهتر از دسته نینتندو سوییچ پرو (Nintendo Switch Pro) نیستند. نه تنها بهترین دسته برای سوییچ است، بلکه به طور کلی یکی از بهترین دسته های کنسول است.


حافظه جانبی:

سوییچ حافظه داخلی بسیار کمی 32 گیگابایتی دارد. اگرچه فضای کافی برای سیستم عامل و فایلهای ذخیره شده شما وجود دارد، اگر شروع به بارگیری مجموعه ای از بازی ها با کیفیت AAA کنید، به سرعت فضا کم می کنید. توصیه می کنیم یکی از کارت های میکرو اس دی (microSD) را بخرید (جادارترین کارتی که می توانید از پس آن برآیید) تا با مشکل فضایی روبرو نشوید!


قدرت:

وقتی در حال حرکت هستید، نمی خواهید سوییچ شما در وسط بازی خاموش شود. شما باید یک پاوربانک خوب داشته باشید تا کنسول خود را به روز نگه دارید. ما در اینجا یک لیست عالی از پاوربانک ها داریم. با این حال، یک دستگاه مخصوص سوئیچ نیز وجود دارد که Chargeplay Clutch نامیده می شود و دارای قدرت گرفتن و پاوربانک است.

قیمت نینتندو سوییچ و از کجا می توان آن را خریداری کرد

برای خرید نینتندو سوییچ از طریق فروشگاه بازی صاف مرز می توانید به قسمت خرید کنسول نینتندو مراجعه کنید و یا اینجا کلیک کنید.

با این حال، در طول سال 2021، یافتن نینتندو سوییچ، سوئیچ لایت و لوازم جانبی شخص اول بسیار دشوار بوده است. بیماری همه گیر کووید 19 (COVID-19) علاقه مردم به خرید کنسول را افزایش داده و نینتندو در تأمین تقاضا مشکل دارد. به همین ترتیب ، خرید نینتندو سوییچ مانند گذشته آسان نیست.

منبع: safmarz.com

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.