Safmarz|فروشگاه کنسول بازی

راهنمایی خرید کنسول بازی پلی استیشن ps

ورودی بعدی سونی در سری کنسول های بازی مورد تحسین منتقدین PlayStation اینجاست! PlayStation 5 – یا به طور خلاصه فقط PS5 – کنسول نسل نهم سونی است. این در 12 نوامبر به طور رسمی منتشر شد ، و کفش های بسیار بزرگی برای پر کردن دارد.  در ادامه مطلب از سایت صاف مرز با ما همراه باشید.

نسخه قبلی آن ، پلی استیشن 4 ، یکی از محبوب ترین کنسول های بازی در تمام دوران ها است که از ماه مه سال 2020 بیش از 110 میلیون واحد فروش داشته است. PlayStation 2 افسانه ای تنها کنسول بازی خانگی است که از این تعداد پیشی می گیرد.

بنابراین ، آیا PS5 به اندازه کافی پانچ بسته است تا گیمرهای سراسر جهان را مانند PS4 جلب کند؟ در اینجا همه مواردی که باید درباره PlayStation 5 بدانید آورده شده است.

راهنمای خریدار PS5: تمام آنچه در مورد Sony PlayStation 5 باید بدانید

ps5 specs 1

در یک نگاه: Sony PS5 چیست؟

PS5 یک کنسول بازی نهم از سونی است. این سیستم به طور رسمی Sony PlayStation 5 یا به اختصار PS5 نامیده می شود.

سونی پلی استیشن 5 یک جهش گسترده نسبت به نسل قبلی خود است و مشخصات قدرتمندتر و طراحی مربوط به فضا را ارائه می دهد. رقبای اصلی آن Xbox Series X و Series S و تا حدودی نینتندو سوییچ هستند. کنسول خانگی هیبریدی خانگی که در سال 2017 منتشر شد. گرچه این سیستم در نوع خود یک سیستم عالی است ، اما به دلیل فاکتور شکل منحصر به فرد و کاهش چشمگیر مشخصات ، لزوماً یک رقیب مستقیم نیست.

همچنین نگاه کنید به: PS5 vs Xbox Series X – کدام یک برای شما مناسب است؟ | PS5 در مقابل PS4 – آیا باید پرش کنید؟

دو مدل PS5 وجود دارد: پلی استیشن 5 معمولی و نسخه دیجیتال پلی استیشن 5. این دو مشخصات یکسان دارند ، اگرچه همانطور که از نامش پیداست ، نسخه دیجیتال فقط بازی های بارگیری شده دیجیتال را بازی خواهد کرد. درایو دیسک ندارد.

آیا PS5 ارزش خرید را دارد؟

چه در حال ارتقا از PS4 باشید و چه تازه شروع به کار با جدیدترین کنسول ، خرید PS5 هزینه زیادی خواهد داشت. کنسول ها به مرور زمان و با انتشار بازی های بیشتر ، ارزش خود را افزایش می دهند ، بنابراین قبل از اینکه پول سختی را به دست آورید ، باید از خود بپرسید: آیا ارزش آن را دارد؟

پاسخ تا سال 2021 چندان روشن نیست. در حال حاضر عناوین راه اندازی کافی برای توجیه خرید وجود ندارد ، به خصوص اگر قبلا PS4 یا PS4 Pro دارید. آنچه دریافت می کنید عملکرد بهبود یافته در بازی هایی است که قبلاً داشته اید نه تجربه واقعی تغییر بازی در روز اول. گرافیک بهتر و زمان بارگذاری سریعتر عالی است ، اما تغییر شکل نمی دهد.

همچنین بخوانید: بهترین بازی های آینده PS5: تاریخ انتشار ، آخرین تریلرها و موارد دیگر

اگر در حال حاضر کنسول ندارید ، ارزش انتخاب PS5 را دارد ، اما با رقابت سختی از Xbox Series X روبرو است. مگر اینکه به دنبال انحصاری های PlayStation (که تعداد زیادی از آنها وجود دارد) باشید ، Xbox Game Pass با دسترسی به تعداد زیادی از بازی های شخص اول ، ارزش باورنکردنی فراهم می کند.

یکی از مواردی که Xbox Series X نمی تواند در آن رقابت کند (با کمال تعجب) کنترل کننده است. سونی با کنترلر جدید DualSense PlayStation 5 آن را از پارک خارج کرده است. ارگونومی بهبود یافته ، محرک های سازگار و بازخورد لمسی باورنکردنی تفاوت زیادی را در هنگام بازی ایجاد می کند. سی اسکات براون صاحب Android Authority با این تجربه کاملاً از بین رفت و اظهار داشت که این باعث تغییر کل دیدگاه او در مورد بازی های کنسول شده است.

حتی اگر در حال حاضر تعداد زیادی بازی واقعی نسل بعدی وجود نداشته باشد ، امروز با خرید کنسول PlayStation 5 شما را برای آنچه به زودی آماده می شود آماده می کند. قیمت کنسول نیز حداقل برای چند سال کاهش نخواهد یافت. تا زمانی که صبر نکنید ، احتمالاً پس انداز زیادی نخواهید کرد.

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5
کنسول بازی سونی مدل Playstation 5

طرح سونی پلی استیشن 5

سونی در یک رویداد 11 ژوئن طرح PS5 را به طور کامل نشان داد. این کنسول – همانطور که در ویدئو بالا دیده می شود – به صورت عمودی قرار دارد (اما می توان آن را به صورت افقی قرار داد) و دارای یک طراحی سیاه و سفید است که با کنترلر کاملاً جدید DualSense مطابقت دارد. این رویداد طراحی همچنین شاهد آشکار شدن دو نسخه PS5 – کنسول استاندارد و نسخه باریک دیجیتال بود.

در حالی که این کنسول با طرح سیاه و سفید آینده نگرانه عرضه می شود ، صفحه های جانبی به راحتی برداشته می شوند. سونی در حال حاضر ایده پنل های سفارشی را در نظر گرفته است (اگرچه این شرکت ممکن است در آینده خود آنها را بفروشد). با این وجود ، می توانید پوسته های وینیل بخرید تا به PS5 ظاهری سفارشی تر بدهید.

یکی دیگر از مزایای صفحات قابل جابجایی این است که پاک کردن گرد و غبار از فن ها بسیار آسان تر است. این باید به خنک و آرام بودن کنسول کمک کند ، به خصوص با گذشت زمان.

دسته PlayStation 5

کنترلر پلی استیشن 5 ، DualSense ، بزرگترین طراحی طراحی شده از هر کنترل کننده پلی استیشن تا به امروز است. این مدل از طراحی جدید سیاه و سفید آینده نگرانه ای برخوردار است که تا حد زیادی متناسب با خود کنسول است.

کنترل کننده بازخورد لمسی ، محرک های سازگار و آرایه میکروفون داخلی را باز می کند. همچنین با درگاه شارژ USB-C همراه است و سونی دکمه Share را با یک دکمه کاملاً جدید ایجاد شده جایگزین می کند. کنترلر DualSense به همراه این کنسول ارائه می شود ، اگرچه می توانید گیم پد های اضافی را به طور جداگانه با 69.99 دلار خریداری کنید.

بدون داشتن کنترلر در دست شما ، درک اینکه چقدر ارتقا یافته نسبت به مدل آخرین نسل است ، دشوار است. محرک های سازگار بسته به کاری که انجام می دهید یا اتفاقات بازی مقاومت کم و بیش زیادی را ایجاد می کنند. این سطح از کنترل لمسی به سادگی در چرخهای مسابقه ای پیشرفته در مورد دیگری وجود ندارد.

همچنین بخوانید: PS5 خوب است ، اما کنترل کننده DualSense چیزی است که واقعاً ذهن من را به خود جلب می کند

بازخورد لفظی نیز تفاوت زیادی در تجربه هر لحظه از بازی ایجاد می کند. از تند تند بارش باران گرفته تا رعد و برق رعد و برق یک هیولای رئیس قدرتمند ، شما واقعا می توانید بازی را به گونه ای احساس کنید که در گذشته امکان پذیر نبود.

البته لازم به ذکر است که هر بازی از این دو ویژگی پشتیبانی نمی کند. به احتمال زیاد انبوه استودیوهای شخص اول مانند Naughty Dog و Insomniac Games این کار را خواهند کرد ، اما امیدوارم که سونی بتواند سایر توسعه دهندگان را نیز متقاعد کند که پشتیبانی خود را اضافه کنند.

PS5 vs PS5 Digital Edition

ps5 specs 1

همانطور که در بالا ذکر شد ، دو نسخه از Sony PlayStation 5 وجود دارد که نسخه ارزان قیمت آن یکی است. این دو شباهت بیشتری نسبت به دو کنسول Xbox جدید مایکروسافت دارند ، اما هنوز هم هنگام خرید می توانید انتخاب مشکل داشته باشید.

بنابراین ، تفاوت PS5 با PS5 Digital Edition چیست؟ همه چیز به درایو نوری از دست رفته و برچسب قیمت برمی گردد. طراحی ها نیز به دلیل درایو دیسک گفته شده کمی متفاوت است. اگر صادق باشیم ، نسخه دیجیتال PS5 کمی بهتر به نظر می رسد ، زیرا برآمدگی اضافه شده توسط درایو تقارن دستگاه را از بین می برد.

جدا از آن ، داخلی ها یکسان هستند. برخلاف ارزان تر Xbox Series S مایکروسافت ، هنوز هم همان سرعت بارگیری و عملکرد عالی را دارید.

بنابراین ، آیا شما باید نسخه PS5 Digital Edition را از مدل استاندارد دریافت کنید؟ اگر صادقانه با گفته های زیر موافقید ، بله:

من قصد دارم بازی هایم را به صورت دیجیتالی خریداری کنم.
من در حال حاضر کتابخانه بزرگی از دیسک های بازی ندارم.
قرض گرفتن بازی از یک دوست ، Redbox یا سرویسی مانند GameFly کاری نیست که من قصد انجام آن را داشته باشم.
من از قبل یک پخش کننده Blu-ray دارم یا نیازی به آن ندارم.
اگر هرگز از درایو استفاده نمی کنید ، ممکن است مقداری پول پس انداز کنید! ما در مقاله پیوند داده شده حتی مقایسه عمیق بیشتری بین این دو مدل داشته ایم.

منبع: فروشگاه گیم صاف مرز

مشخصات PS5

PS5 از نظر سخت افزاری خام ، برخی پیشرفت های جدی نسبت به PS4 را ارائه می دهد. در اینجا یک مرور کلی از لیست مشخصات PS5 در مقایسه با PS4 وجود دارد:

PS5 از CPU ارتقا یافته ای به شکل AMD Zen 2 برخوردار است که دارای هشت هسته با فرکانس 3.5 گیگاهرتز است. این باید عملکرد قابل توجهی نسبت به CPU هشت هسته ای Jaguar 1.6GHz PS4 داشته باشد. کارت گرافیک سفارشی AMD RDNA 2 PS5 همچنین یک نسخه برتر نسبت به GPU GCN سفارشی آخرین نسل است.

این ترکیب پردازنده و پردازنده گرافیکی به PS5 امکان استفاده از شتاب ردیابی اشعه را می دهد. ردیابی اشعه فناوری پیشرفته نورپردازی است که می تواند با تقلید واقع بینانه تر از رفتار نور در یک محیط ، گرافیک درون بازی را به سطح کاملاً جدیدی برساند.

پلی استیشن 5 همچنین از یک SSD اختصاصی 825 گیگابایتی بهره می برد و از قابلیت توسعه خارج SSD NVMe پشتیبانی می کند. این نه تنها به این معنی است که کاربران می توانند فضای ذخیره سازی PS5 خود را به راحتی گسترش دهند ، بلکه سرعت بارگذاری سریع تری را نیز ارائه می دهد. این امکان برای نقشه های بزرگتر و همچنین مدیریت بهتر حافظه سیستم را فراهم می کند.

همچنین بخوانید: مشخصات PS5 چقدر چشمگیر است؟

علاوه بر این ، این کنسول دارای یک محاسبه AMD جدید سفارشی مبتنی بر واحد Tempest است. با استفاده از نقشه های سفارشی مرتبط با Head Transfer Function (HRTF) ، این فناوری جدید به گیمرها این امکان را می دهد تا صدای سه بعدی درون بازی با کیفیت حتی با ابتدایی ترین هدفون ها یا بلندگوها را تجربه کنند. در غواصی عمیق قبل از راه اندازی ، مارک سرنی ، معمار برجسته PS5 اعتراف کرد که Tempest Engine هنوز در مراحل اولیه است و ممکن است سالها طول بکشد تا به طور کامل توسعه یابد.

کاربران PS5 قادر به انتخاب یکی از پنج نقشه HRTF سفارشی هستند که متناسب با نمایه صدای آنها باشد. Cerny اشاره کرد که چگونه سونی می تواند در آینده این فناوری را گسترش دهد:

سرنی گفت: “شاید شما بخواهید عکس گوش خود را برای ما ارسال کنید و ما یک شبکه عصبی برای انتخاب نزدیکترین HRTF در کتابخانه خود انتخاب کنیم.” “شاید شما یک ویدیو از گوش و سر خود برای ما ارسال کنید ، و ما یک مدل سه بعدی از آنها بسازیم و HRTF را سنتز کنیم [یا] شما یک بازی صوتی برای تنظیم HRTF خود انجام می دهید. هنگامی که شما در HRTF بازی می کنید و خانه را بازی می کنید [که] با شما مطابقت دارد ، ماهرانه آن را تغییر خواهیم داد. “

بازی های PS5

چه چیزی هر کنسولی را بهتر از کنسول بعدی می کند؟ بازی!

PS5 تقریباً با هر بازی موجود در کتابخانه PS4 سازگار است. در ابتدا ، این شرکت ادعا کرد که تقریباً با تمام 100 عنوان برتر کنسول نسل قبلی کار خواهد کرد. با این حال ، بعداً مشخص شد که “99٪” بازی های PS4 را می توان در PS5 بازی کرد.

سونی می گوید بیشتر عناوین PS4 از نرخ فریم بالاتر و با ثبات تر و وضوح تصویر بالاتر در PS5 بهره مند می شوند. این نمی تواند تضمین کند که هر بازی کارساز خواهد بود ، اما قبلاً صدها عنوان را آزمایش کرده است و هزاران عنوان دیگر در دسترس است. و رقم 99٪ ذکر شده به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد عنوان مورد نظر شما کارساز باشد. آزمایش اولیه نتایج چشمگیری را نشان داده است. خیلی زود خودمان آن را آزمایش خواهیم کرد.

PlayStation 5 تقریباً با هر عنوان PlayStation 4 هنگام عرضه سازگار است.

متأسفانه ، کسانی که می خواهید سازگاری عقب مانده حتی بیشتر شود ناامید خواهید شد. شما نمی توانید بازی های PS3 ، PS2 یا PS1 را در PS5 انجام دهید مگر اینکه آن بازی ها قبلاً به PS4 منتقل شده باشند.

برای دیدن لیست بهترین عناوین PlayStation 5 ، اینجا را کلیک کنید. در زیر ، می توانید تمام بازی های جدید و / یا بهینه شده PS5 را از تاریخ انتشار PS5 در 12 نوامبر بررسی کنید:

  • Astro’s Playroom
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Demon’s Souls
  • Sackboy: A Big Adventure
  • Assassin’s Creed: Valhalla
  • Borderlands 3
  • Bugsnax
  • Devil May Cry 5: Special Edition
  • Destiny 2: Beyond Light
  • Dirt 5
  • Fortnite
  • Godfall
  • Just Dance 2021
  • Overcooked: All you can eat
  • Maneater
  • NBA 2K21
  • No Man’s Sky
  • Observer: System Redux
  • Planet Coaster: Console Edition
  • The Pathless
  • Warhammer: Chaosbane — Slayer Edition
  • Watch Dogs Legion

علاوه بر موارد فوق ، هر صاحب PS5 با حساب PlayStation Plus نیز دسترسی فوری به مجموعه PlayStation Plus را پیدا خواهد کرد. به شما امکان می دهد مشترکان PS Plus 18 بازی PS4 را که بسیار تحسین شده اند بدون هیچ گونه هزینه اضافی بارگیری کنند. در این لیست بهترین بازی های PS4 تاکنون وجود دارد. لیست کامل مجموعه PlayStation Plus را می توانید در زیر مشاهده کنید.

  • Battlefield 1
  • Batman: Arkham Knight
  • Bloodborne
  • Days Gone
  • Detroit: Become Human
  • Fallout 4
  • Final Fantasy 15
  • God of War (2018)
  • Infamous: Second Son
  • Monster Hunter World
  • Mortal Kombat X
  • Persona 5
  • Ratchet and Clank
  • Resident Evil 7
  • The Last of Us: Remastered
  • The Last Guardian
  • Uncharted 4: A Thief’s End
  • Until Dawn

قیمت PS5 و مکان خرید

تاریخ انتشار Sony PlayStation 5 12 نوامبر سال 2020 در ایالات متحده و چند بازار منتخب دیگر بود. این فقط یک هفته بعد (19 نوامبر) به چندین بازار بزرگ دیگر مانند انگلیس وارد شد.

سونی اعلام کرد که این کنسول در تاریخ 2 فوریه 2021 در هند آغاز می شود و پیش فروش آن از 12 PM IST در تاریخ 12 ژانویه 2021 آغاز می شود. کاربران می توانند آن را از فروشگاه های مختلف از جمله Amazon India و Flipkart خریداری کنند.

قیمت PS5 برای نسخه عادی 499 دلار یا نسخه دیجیتال 399 دلار تعیین شده است. در حالی که نمونه اول همان Xbox Series X است ، سری S تمام دیجیتال در واقع 100 دلار ارزان تر از PS5 Digital است. PS5 Digital از Xbox Series S قدرتمندتر است ، اما لازم به ذکر است که اگر مایکروسافت را انتخاب کنید ، مانع ورود نسل بعدی ارزان تر است.

جایگزین، گزینه ها

تا زمانی که در زیر صخره ای زندگی نکرده باشید ، باید بدانید که PS5 تنها کنسولی نیست که در سال 2020 راه اندازی شد. رقیب دیرینه Xbox ، Xbox Series X و Xbox Series S را منتشر کرد ، که هر دو نسخه Xbox به روزرسانی های خوبی هستند. یک ترکیب.

همچنین بخوانید: PS5 vs Xbox Series X: کدام کنسول نسل بعدی در بالای صفحه قرار می گیرد؟

سری X ماشین نسل بعدی واقعی است که عملکردی مطابق با PS5 دارد یا از آن فراتر می رود. هر دو از ویژگی های بهبود یافته گرافیکی و ردیابی اشعه و همچنین زمان بارگذاری سریع و سازگاری عالی به عقب هستند.

با این وجود سری S ارزان تر ، نسبت به نسخه دیجیتال PS5 با قدرت کمتری در یک بسته کوچکتر ، فاصله بیشتری دارد. این ارزان ترین قیمت در میان کنسول های نسل بعدی جدید است که فقط 300 دلار است اما فریم فریم های بالا را در رزولوشن های بالا ارائه نمی دهد. همچنین درایو نوری وجود ندارد ، بنابراین کتابخانه فیزیکی موجود شما نمی تواند جهشی ایجاد کند.

استراتژی مایکروسافت نیز با استراتژی سونی متفاوت است. همچنان به فشار دادن سرویس هایی مانند Xbox Game Pass ادامه می دهد که یک معامله خارق العاده برای گیمرها است. در اصل اشتراک Netflix برای بازی ها است که شامل تمام بازی های شخص اول است که می توانند در Xbox ، PC یا حتی در فضای ابری (با Xbox Game Pass Ultimate) بازی شوند.

گرچه دقیقاً نسل بعدی نیست ، نینتندو سوییچ همچنین یک گزینه عالی PS5 است. این فروش سالها پس از عرضه به فروش بسیار خوبی ادامه می دهد. مانند PS5 ، این مجموعه دارای یک کتابخانه عالی از بازی های شخص اول است که نمی توانید در جای دیگری بازی کنید. همچنین کوچک و قابل حمل است ، بنابراین می توانید هم در صفحه بزرگ در خانه و هم در صفحه کوچک در رختخواب یا اتوبوس بازی کنید.

با این حال ، سخت افزار سوییچ برای تأمین نیرو ساخته نشده است ، بنابراین در هر بازی فریم فریم یا وضوح 4K بالا مشاهده نخواهید کرد. بیشتر تمرکز بر روی تجربه های جالب است تا گرافیکی ، که سوئیچ به صورت دسته ای ارائه می دهد.

تجهیزات جانبی

PlayStation 5 accessories

PlayStation 5 ممکن است با هر آنچه در جعبه نیاز دارید عرضه شود ، اما در حال حاضر لوازم جانبی بسیار خوبی برای بهتر کردن تجربه وجود دارد. ما لیستی کامل از بهترین لوازم جانبی PS5 با جزئیات بیشتر به دست آورده ایم ، اما در اینجا یک خلاصه سریع ارائه می دهیم.

اگر می خواهید به صورت آنلاین بازی کنید ، یکی از اولین چیزهایی که به آن نیاز دارید هدست خوب است. سونی یک گزینه عالی شخص اول در هدست بی سیم Pulse 3D دارد که با زیبایی سیاه و سفید کنسول مطابقت دارد. این به لطف Tempest 3D AudioTech با حداکثر 12 ساعت دوام باتری از صدای سه بعدی جدید پشتیبانی می کند. با این وجود ، ردیابی آن بسیار دشوار است ، بنابراین اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، SteelSeries Arctis 7P یک گزینه عالی است. این باتری حتی بهتر کار می کند و با تلفن یا رایانه شما نیز کار خواهد کرد.

یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری ، دومین کنترلر DualSense است. به شما این امکان را می دهد که با دوستان و خانواده خود تعاونی محلی را انجام دهید ، یا فقط یک مورد اضافی را شارژ کنید. سونی همچنین یک ایستگاه شارژ مفید DualSense ایجاد می کند تا در صورت عدم استفاده ، هر دو کنترل کننده را از حالت قفل خارج کند.

فضای ذخیره سازی PS5 بیشتر از مدل قبلی است ، اما در نهایت شما باید در یک هارد اکسترنال سرمایه گذاری کنید. شما می توانید یک HD فوق العاده سریع و متناسب با آن را انتخاب کنید ، اما برای پول ، WD Black P10 خرید بهتری است. این فضای زیادی برای بازی ها دارد ، و در صورت لزوم می توانید آنها را با سرعت اصلی خود عوض کنید تا سرعت بگیرد.

به غیر از این موارد ، ممکن است از راه دور رسانه پلی استیشن 5 برای پخش جریانی ، یک پلی استیشن VR برای روشی جدید برای بازی یا یک دوربین PS5 HD برای پخش آنلاین بازی های آنلاین خود بخواهید. این کنسول ممکن است تازه بیرون آمده باشد ، اما در حال حاضر لوازم جانبی بسیار خوبی برای PS5 وجود دارد که می توانید انتخاب کنید!

منبع: فروشگاه گیم صاف مرز

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.